تعمیر و عیب یابی انواع یو پی اس
آشنایی با تعمیرات و فوت و فن های همه نوع یو پی اس با برندهای مختلف
قالب وبلاگ
جستجو

یوپی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یوپی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. در ادامه به معرفی باتری یکی از اجزای مهم یو پی اس ها می‌پردازیم.

باتری یو پی اس

آشنایی کامل با باتری یو پی اس


به جز مین برد دستگاه یوپی اس ،جزء اصلی دیگر آن باطری یو پی اس میباشد  که انرژی لازم را برای استفاده وسیله ای که تحت پوشش ups قرار میگیرد فراهم میسازد. اندازه باتری برای تعیین اندازه ups از هر چیز دیگری مهمتر است.همچنین اندازه باتری متناسب با انرژی ذخیره شده در ups وبنابراین زمانی است کهups  میتواند یک بار مشخص را تحت پوشش قرار دهد. اکثر باتریهایی که درups  استفاده میشوند مشابه باتریهایی هستند که در اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار میگیرند یعنی باتریهای سربی –اسیدی ۱۲ ولت، اگرچه تفاوتهای مهمی نیز وجود دارد.

باتری یو پی اس از اجزای مهم است


به همین خاطر،باتریهای ups از نوع مخصوصی هستند : باتریهای سربی-اسیدی با دریچه تنظیم شده. این باتریها برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آنرا سرجای خود نگاه دارد. این باتریها مزایای بسیاری نسبت به باتریهای سنتی معلق در مایع دارند از جمله اینکه به راحتی میتوان آنها را در مسافتهای طولانی حمل و نقل کرد زیرا در مقابل نشتی محافظت شده اند درحالیکه باتریهای سنتی معلق در مایع به عنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می شوند. تنها نقطه منفی باتریهایups  این است که قیمت آن‌ها در ظرفیت‌های مشابه دو یا سه برابر از باتری‌های معمولی بیشتر است.

برای مشاوره در زمینه‌ی خرابی‌های باتری یو پی اس با متخصصان مرکز تعمیر یو پی اس در ارتباط باشید.

محاسبه باتری یو پی اس


تمام باتریها بر حسب ولتاژ نامی (بر حسب ولت) و ظرفیت شان (بر حسب آمپر- ساعت) طبقه بندی میشوند. یک آمپر- ساعت معرف مقدار انرژی لازم برای فراهم کردن یک آمپر جریان در زمان یک ساعت با ولتاژ معین میباشد. مقدار آمپر- ساعت بیشتر معرف ظرفیت بیشتر باتری می باشد. (در بروشور اکثرups  ها در مورد ظرفیت آمپر- ساعت باتری مستقیماً بحث نشده است ولی ممکن است در برگه مشخصات آن،اطلاعات دقیقتری درمورد آن یافت شود).

مثال : بنابراین به عنوان مثال یک باتری ۱۷ آمپر- ساعت ۱۲ ولت میتواند یک بار۱۷ آمپری و ۱۲ ولتی را بمدت یک ساعت و یا یک بار یک آمپری ۱۲ ولتی را بمدت ۱۷ ساعت پوشش دهد (تئوری) . ولی درعمل، ظرفیت یک باتری به این بستگی دارد که شما با چه سرعتی از آن جریان بکشید . بنابراین، بیان اینکه ظرفیت یک باتری ، مقدار آمپر- ساعت مشخصی است به این معنا است که آن ظرفیت با نرخ تخلیه مشخصی اندازه گیری شده است. مثلاً باتری که ظرفیتش ۲۰ آمپر- ساعت است اگر با نرخ یک آمپر در هر ساعت تخلیه شود، اگر همان باتری با نرخ ۵ آمپر در ساعت تخلیه شود ممکن است ظرفیت آن فقط ۱۸ آمپر- ساعت باشد.

زمان پشتیبانی


معنای این حرف آنست که باریک آمپری برای ۲۰ ساعت ولی بار پنج آمپری تنها برای ۳ ساعت( و نه ۴ ساعت) تحت پوشش واقع میشوند. این یک نکته مهم در مورد زمان پشتیبانی  میباشد.

یک باتری سربی- اسیدی واقع شده در یک فریم فلزی در یک ups . نوشته های روی باتری موارد مهمی در مورد آن مدل خاص را به شما میگوید: ۱۲ ولت و۷ آمپر – ساعت

بعضی از ups ها دارای مجموعه باتری های قابل گسترش هستند که اگر بار مجموعه اضافه شد بسیار سودمند میباشد. شما میتوانید با استفاده از یک کانکتور مخصوص روی ups  قابلیت اضافه کردن یک یا چند مجموعه باتری که توسط فروشنده ارائه میشود به ظرفیت باتریهای خود اضافه کنید.

آشنایی با باتری ups

باتری‌های قابل تعویض


از آنجایی که عملکرد باتری بر روی واکنشهای شیمیایی استواراست تمام باتریها بالاخره از کار خواهند افتاد. بسیاری از ups  های خوب این شرایط را با اندازه گیری ولتاژ باتری که در حال شارژ است درک میکنند، بعضی دیگر از ups ها این شرایط را زمانی که در حال تست کردن خود هستند متوجه میشوند. در طی زمان، ولتاژ باتری و همچنین ظرفیت آن ،زمانی که پر است کاهش می یابد و توانایی آن برای حفاظت از وسایل شما کم میشود. خوشبختانه بیشتر ups های جدید دارای باتریهای قابل تعویض توسط مصرف کننده، زمانی که ups مشغول کار است می باشند. ( باتریهای قابل تعویض)

افزایش عمر باتری


هرچه شما بهتر از باتری مراقبت کنید، عمر آن افزایش می یابد. باتریهای سربی- اسیدی را بهتر است که پر نگاه داریم و آنها را تا جایی که ممکن است دیر به دیر پر و خالی کنیم. درشرایط عادی استفاده از یک ups ، باتری توسط شارژر داخلی پر نگاه داشته می شود و ظرفیت باتری بندرت کاهش می یابد که این برای افزایش عمر باتری ایده آل است.

مهم است که وقتی شما از ups با انرژی باتری استفاده می کنید و علامت هشدار مبنی بر اینکه باتری تقریباً خالی شده است را دریافت می دارید به آن علامت توجه کنید و باتری را در حداقل زمان ممکن دوباره شارژ کنید. معمولاً یک ups باتری خود را بطور کامل تخلیه نمی کند زیرا در اینصورت عمر باتری کاهش خواهد یافت.

هرگز توجه کرده اید که اگر اتومبیل شما روشن نشود معمولاً در یک صبح سرد زمستانی خواهد بود؟ علت این امر جدا از مکانیزمهای اتومبیل که احتمالاً در اثر سرما تنبل شده اند اینست که ظرفیت باتری و همچنین ولتاژ، هر دودراثر سرما کاهش می یابند.

لازم به ذکر هست که حتما باید مابین دستگاه یو پی اس و باتری های آن از فیوز استفاده کنیم که اولا اگر باتری های آن خراب و یا آتش گرفتند فیوز عمل کرده و مانع خرابی دستگاه گردد و ثانیا هنگام تعویض باتری فیوز قطع گردد تا اگر موقع تعویض باتری اتصالی هم داشته باشیم هیچگونه خسارتی نداشته باشیم و خروجی دستگاه قطع نگردد.

به مشخصات ups دقت کنید. هرگز ups و باتری را در دمایی کمتر از آنچه سازنده تعیین کرده است قرار ندهید بخصوص اگر باتری خالی باشد زیرا ممکن است خراب شود.

به عنوان آخرین مطلب، بخاطر داشته باشید که وقتی یک ups نو را برای اولین بار به برق میزنید، چندساعت طول می کشد تا باتری آن شارژ شود. در این مدت ups احتمالاً مشکلات برق شهر را برطرف میکند ولی اگر برق برود ممکن است با مشکل مواجه شویم .

اخطار : باتریهای سربی- اسیدی خطرناک هستند، حتی آنهایی که پوشش دار باشند ،هنگام استفاده ازآنها به نکات زیرتوجه کنید:

باتری را در معرض شوک های فیزیکی قرار ندهید. به آنها نباید ضربه شدید وارد نمود یا از جایی پرت کرد زیرا ممکن است باعث نشتی و خرابی گردد.

این مطلب مفید را از دست ندهید: موازی کردن یو پی اس


به دلیل وجود مواد شیمیایی خطرناک، این باتریها باید به طرز مناسبی بازیافت شوند. آنها را در سطل های زباله خانگی نیندازید.

هرگز هیچ باتری را در آتش نیندازید زیرا احتمال انفجار وجود دارد.

افزایش عمر باتری

اتصال کوتاه باتری یو پی اس


اتصال کوتاه یک باتری با وصل کردن مستقیم دو ترمینال آن به یکدیگر در حالی که هیچ باری ازآن گرفته نشده است ممکن است باعث افزایش میزان گرما و حتی انفجار شود. همیشه ازپوششهای پلاستیکی برای پوشاندن قطبهای باتری درهنگام کاربا آن، استفاده کنید. دقت کنید که چیزهایی مانند جواهرآلات و یا هر چیزی که بتواند بطورهمزمان با دوقطب باتری اتصال برقرار کند کنار باتری جا نگذارید، اگرفلزات مستقیماً باهر دوقطب باتری تماس حاصل کنند، حرارت حاصله ممکن است باعث ذوب آن فلز شود وآن رابه کانکتور باتری بچسباند ودیگر قابل برداشتن از قطب باتری نباشد که این امرباعث بوجود آمدن یک شرایط خطرناک میگردد.

تعمیرات ups



برچسب ها : تنظیمات یو پی اس , خرابی شارژر یو پی اس , علت روشن نشدن یو پی اس , عیب یابی یو پی اس ,
بازدید : 3
[ دوشنبه 11 تیر 1403 ] [ دوشنبه 11 تیر 1403 ] [ پارسا ]
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
درباره وبلاگ

تعمیرات تخصصی یو پی اس در محل+ اعزام کارشناسان مجرب و کارآزموده برای تعمیرات ups به محل / بهترین و سریع ترین راه برای عیب یابی و تعمیرات یو پی اس

آرشيو مطالب
آخرين مطالب
باتری یو پی اس  تاریخ : دوشنبه 11 تیر 1403
موازی کردن ups تاریخ : دوشنبه 11 تیر 1403
تفاوت استابلایزر با یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
بوق زدن دستگاه یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
کاربرد بای پس در یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
شارژ نشدن باتری یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
چراغ های وضعیت یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
دلایل سوختن یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
انواع خرابی های یو پی اس تاریخ : یکشنبه 10 تیر 1403
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 26 نفر
بازديدهاي ديروز : 5 نفر
كل بازديدها : 122 نفر
بازدید این ماه : 68 نفر
بازدید ماه قبل : 68 نفر
کل نظرات : 0 عدد
كل مطالب : 10 عدد
كل اعضا : 0 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک